دسته بندی محصولات
دسترسی سریع

کات کبود یا سولفات مس

0 نقد و بررسی
وضعیت کالا : موجود است.
شناسه محصول : کات کبود، سولفات مس
  • کات کبود از جلبک و خزه بستن آب استخر جلوگیری  می کند.
  • کات کبود باید 2 ساعت بعد از افزودن کلر اضافه شده و تا 6 ساعت از آب استخر استفاده نشود.
  • وزن کات کبود متناسب با حجم استخر می باشد و حداقل سفارش در بسته بندی یک کیلو گرم عرضه می شود.
  • کات کبود مناسب بهبود کیفیت آب و ضدعفونی کردن در استخر و جکوزی می باشد.

قیمت : 2,500,000 ریال

توضیحات

کات کبود یا سولفات مس با فرمول شیمیایی CuSO4(H2O)x، یک ماده کریستالی آبی رنگ و شفاف است که حلالیت خوبی در آب دارد. لازم به ذکر است که کات کبود با نام های متفاوت همانند زاج آبی یا زاج کبود ،گوهر آبی و سولفات مس در طبیعت و بازار شناخته می شود. کات کبود CuSO۴ از خانواده نمک ها به شمار می رود. سولفات مس بدون آب، به شکل پودری سفید رنگ است که جذب آب نسبتا خوبی دارد. برای بدست آوردن سولفات مس بدون آب، می‌توان همان کات کبود دارای آب را خشک کرد تا دهیدراته(Dehydrated) شود.

عملکرد کات کبود یا سولفات مس

کات کبود یا سولفات مس جهت جلوگیری از سبز شدن رنگ آب استخر و بوجود آمدن خزه  و جلبک مناسب می باشد، کات کبود در بسته بندی یک کیلو گرم قابل سفارش است و می بایست حدودا  ۵ روز پس از آبگیری استخر بصورت محلول در استخر ریخته شود. قابل ذکر است که برای هر ۱۰۰۰۰ لیتر آب ، ۱۰۰ گرم کات کبود لازم می باشد.

محصولات حاوی سولفات مس می تواند مایع، گرد و غبار یا کریستال باشد. بعضی از محصولات حاوی سولفات مس برای استفاده در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. مس در سولفات مس به پروتئین ها در قارچ ها و جلبک ها متصل می شود. این باعث آسیب به سلول های قارچ ها و جلبک ها شده و آن ها را سوراخ و می کشد. در حلزون ها، مس عملکرد عادی سلول های پوست و آنزیم ها را مختل می کند.

عوارض کات کبود یا سولفات مس بر انسان
سولفات مس ممکن است موجب تحریک شدید چشم شود. خوردن مقدار زیادی سولفات مس منجر به تهوع، استفراغ و آسیب به بافت های بدن، سلول های خونی، کبد و کلیه می شود. با قرار گرفتن در معرض شدید، شوک و مرگ ممکن است رخ دهد. کات کبوت بر روی حیوانات به شیوه ای مشابه تاثیر می گذارد. علائم مسمومیت در حیوانات شامل عدم اشتها، استفراغ، کم شدن آب بدن، شوک و مرگ باشد. اسهال و استفراغ ممکن است سبز یا آبی رنگ باشد.

کاربرد کات کبود عبارتند از:
_ عامل ضد قارچ برای استفاده موضعی
_ قلم زنی و رنگ زنی
_ تشخیص کم خونی در آزمایش خون
_ درمان Proud Flesh در اسب ها
_ عامل ضد عفونی کننده
_ در فرآیندهای آبکاری (فرایند روکش دهی فلزی)
_ کنترل انواع قارچ ها در میوه ها
_ از بین بردن قارچ پای ورزشکاران
_ درمان کمبود مس
_ از بین بردن جلبک در آب استخرها
_ کنترل ریشه های درختان در خطوط فاضلاب
_ جلوگیری از خونریزی سطحی در حیوانات

روش مصرف کات کبود جلوگیری از خزه بستن آب استخر

برای این منظور ۵ روز بعد از آن که استخر با آب پر شد. مقدار لازم از کات کبود را درون استخر بریزید به این صورت آب را ضدعفونی کرده و از جلبک و خزه بستن جلوگیری کنید بهتر است این کار را شبانه انجام داده و زاج آبی باید ۲ ساعت بعد از افزودن کلر اضافه شده و تا ۶ ساعت از آب استخر استفاده نشود.

صفحه اول
حساب کاربری
سبد خرید
جستجو