دسته بندی محصولات
دسترسی سریع

کنفرانس خبری شرکت شوفاژکار

کنفرانس خبری شرکت شوفاژکار


مدیرعامل شرکت صنعتی شوفاژ با بیان اینکه، عمده شرکتهای فعال در حوزه تاسیسات، صادرات‌محور هستند این شرکت‌ها به بازارهای منطقه و اتحادیه اروپا از جمله کشورهای اسپانیا، ایتالیا، یونان، ترکیه، بلغارستان و صربستان صادرات دارند.

مهندس علیمردان علائی در نشست خبری، تاکید کرد که شرکت‌های فعال در صنعت تاسیسات ساختمانی، توانایی تامین نیاز کل کشور را دارند.
وی با بیان اینکه با رفع احتمالی تحریم‌ها، توان رقابت‌ افزایش می‌یابد، تصریح کرد: برخی شرکت‌های عضو این انجمن تا ۴۰ درصد تولیداتشان را به کشورهای اروپایی صادر می‌کنند.
وی افزود : رشد و ارتقا در شرایط رقابتی به وجود خواهد آمد، ما تولیدکنندگان داخلی توان تامین نیاز داخلی بازار را داریم اما معتقدیم که حضور برندهای معتبر جهانی باعث رشد بیش از پیش شرکت های داخلی خواهد شد. جالب است بدانید که در بخش تولید زیر ۵ درصد مواد اولیه وارداتی است.
عضو انجمن صنعت تاسیسات ایران با بیان اینکه توسعه صادرات و اشتغال از مسیر تولید می‌گذرد، اظهار کرد: عمق ساخت داخل در این صنعت از ۵۰ درصد در پکیج‌های دیواری، تا ۹۰ درصدی در پکیج‌های زمینی و ۱۰۰ درصد در مشعل‌ها و سیستم‌های گرمایشی مرکزی است. به طور میانگین حدود پنج درصد مواد اولیه، اجزا و قطعات این صنعت وابسته به واردات است.
همچنین به گفته وی، امروز بیش از ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت تاسیسات ساختمان کشور مشغول به کار هستند.
علائی تامین سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه با نرخ آزاد و تعهد برای فروش ارز حاصل از صادرات با ارز نیمایی و قوانین مزاحم برای ایجاد اشتغال پایدار را از جمله مشکلات فعلی واحدهای تولیدکننده برای صادرات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر متوسط عمر ساختمان ۳۰ تا ۵۰ سال است، اما برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها حاضر به استفاده از تاسیسات ساختمان با کیفیت و طول عمر نیستند و محصولات با مصرف انرژی بالا و ارزان را انتخاب می‌کنند.
همچنین دکتر پیمان ابراهیم – استاد دانشگاه و مدرس سازمان نظام مهندسی – با بیان اینکه در یک بازه زمانی ۳۰ ساله، سیستم‌های گرمایش مرکزی در مقوله‌های ایمنی، هزینه‌های بهره‌بردار و قیمت‌ اولیه مزیت مطلق نسبت به پکیج دارد، تصریح کرد: اما عمدتا با هدف تفکیک هزینه بیشتر از پکیج استفاده می‌شود.
این در حالی است که بخاطر رعایت ایمنی، عمده کشورهای زلزله خیز از سیستم‌های گرمایش مرکزی استفاده می‌کنند. همچنین درباره هدررفت انرژی در ایران گفت که شدت مصرف انرژی در ایران بین سه تا پنج برابر یک اقلیم مشابه در جهان است.
مدیرعامل شرکت صنعتی شوفاژکار در نشست خبری صبح روز یکشنبه با موضوع انتخاب بهترین سیستم گرمایشی برای ساختمانها و الزامات مبحث ۱۷ ساختمان، در جمع خبرنگاران گفت : ما در مجموعه ای فعالیت می کنیم که بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت درخشان داشته و بخش عمده ای از محصولات شوفاژکار به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود.
مهندس علایی ادامه افزود : نوید می دهیم که شرکت صنعتی شوفاژکار قادر خواهد بود، بخش عمده ای از بازارهای منطقه ای را پوشش دهد و اگر بستر فراهم شود امکان رقابت با بزرگترین شرکت های حوزه تاسیسات را خواهیم داشت.
مهندس علیمردان علایی در خصوص قیمت پکیج های گرمایشی گفت : دامنه قیمت ها متفاوت است. به عنوان مثال برای یک واحد صدمتری قیمت ها از ۱۰ میلیون تومان شروع شده و برای واحدهای دو تا سه هزار متری تا ۱۵۰ میلیون نیز افزایش خواهد یافت.

صفحه اول
حساب کاربری
سبد خرید
جستجو